Førstekonsulent A-krim i 50% stilling, Alta [Norway]


 

$ads={1}

(i ny fane)


Om stillingen

A-krimsentrene skal bidra til å bekjempe og forebygge kriminalitet i arbeidslivet, og er et tverretatlig samarbeid mellom Politiet, Skattekrim, Nav kontroll og Arbeidstilsynet. Senteret ligger i Alta, Bossekop og har virkeområde i hele Finnmark. Fra 1.januar 2024 skal dette utvides og skal ha virkeområdet for Troms og Finnmark.

A-krimsentrene jobber mot tre brukermål:

  • Sentrale trussel aktørers kapasitet og intensjon skal reduseres betydelig
  • Utenlandske arbeidstakere skal settes i stand til å ivareta sine rettigheter og oppfylle sine
plikter
  • Oppdragsgivere og forbrukere skal ikke bidra til a-krim ved kjøp av varer og tjenester

Førstekonsulentstillingen skal være en administrativ støtteressurs i A-krimsenteret ved å tilrettelegge og gi støtte til arbeidet i senteret.
Nøkkelinformasjon
Søknadsfrist:

25.08.2023

Arbeidsgiver:

Finnmark politidistrikt

Sted:

Alta

Stillingstittel:

Førstekonsulent A-krim

Stillinger:

1

Heltid / Deltid:

Deltid

Ansettelsesform:

Fast

Stillingsprosent:

50

Webcruiter-ID:

4672833753


Arbeidsoppgaver

HOVEDOPPGAVER:

  • Tilrettelegge for A-krim senterets daglig drift sammen med senterleder og følge opp oppgaver besluttet av lokal koordineringsgruppe (LKG).
  • Bistå under møter i A-krim senteret og lokal LKG, og ved behov delta i regional styringsgruppe (RSG) og operative grupper, skrive referat og arkivere relevant informasjon.
  • Fasilitere møtevirksomhet, intern opplæring og annen tverretatlig samarbeid.
  • Bistå i arbeidet med rapporteringer, lokale handlingsplaner og budsjett.
  • Saksbehandling - økonomi, regnskap, fakturering og attestering av regninger.
  • Håndtere praktiske oppgaver knyttet til drift av senteret, bestilling av varer og tjenester etc.
  • Bidra til kontinuerlig forbedring av gjeldende rutiner og retningslinjer samt sikre et godt arbeidsmiljø i senteret.


ØVRIGE OPPGAVER

  • Sørge for effektiv og enhetlig kommunikasjon (felles budskap) og oppfølging av aktuelle saker.
  • Avklare beslutninger med senterleder eventuelt løfte dette til LKG.
  • I samarbeid med nærmeste leder utarbeide personlig kompetanseplan med utgangspunkt i egne ønsker og senterets behov.
  • Andre pålagte oppgaver fra senterleder eller nærmeste leder.

Kvalifikasjoner

NØDVENDIG

  • Utdanning på diplom- /bachelornivå.
  • Relevant yrkeserfaring kan kompensere for utdanningskravet (videregående utdanning/relevant fagbrev og 4 år relevant yrkeserfaring. Annen faghevende kompetanse som prosjekterfaring, fagansvar mv. kan redusere krav til antall år yrkeserfaring).
  • Du må ha plettfri vandel og være skikket for tjeneste i politiet og politiattest (uttømmende og utvidet) må innhentes ved ev. ansettelse jfr. politiloven § 18 og politiregisterloven § 41.
  • Den som blir ansatt må kunne etterleve kravene til sikkerhet i politiet


ØNSKET

  • Yrkeserfaring
  • God resultatoppnåelse i tidligere stillinger
  • Utdanning innen økonomi og regnskap/administrasjon.

Personlige egenskaper

  • Strukturert, nøyaktig, effektiv og liker å jobbe i team.
  • Evne til å tilegne seg ny kunnskap, evaluere informasjon og håndtere faglig og komplekse saksområdet.
  • Resultatorientert og god beslutnings- og gjennomføringsevne
  • God evne til kommunikasjons og relasjonsbygging
  • Samfunnsorientert og forståelse for senterets rolle i samfunnet.
  • Som medarbeider i politiet kjennetegnes du av å være modig og helhetsorientert, du viser respekt og er tett på. Vi jobber sammen for fellesskapets beste i tråd med lover, regler og våre verdier. Du kan lese mer i vår medarbeiderplattform og i våre etiske retningslinjer.

Vi tilbyr

En utfordrende og spennende arbeidsplass for deg som vil være med på å forme fremtidens politi

  • Stillingen lønnes som førstekonsulent (stillingskode 1408), fra kr 487.800-584.500 brutto per år
  • Medlemskap i Statens pensjonskasse, med blant annet gode pensjons- og forsikringsordninger (www.spk.no)
  • Gode arbeidsbetingelser (f.eks. fleksibel arbeidstid, sommertid, trening i arbeidstiden o.l.)


Politiet mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi trenger medarbeidere med ulike kompetanser, bakgrunn, erfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Dersom det er mulig vil vi tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.

Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, skal vi innkalle minst én søker i hver av disse gruppene til intervju. For å bli vurdert som søker i disse gruppene, det vil si positivt særbehandlet på denne måten, må søkerne oppfylle visse krav.

For å ha et godt vurderingsgrunnlag ber vi deg om å registrere utfyllende CV i vår rekrutteringsportal og laste opp relevante attester og vitnemål. Dersom du har funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn oppfordrer vi deg til å krysse av for dette i vår rekrutteringsportal. Avkrysningene danner grunnlag for anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.

Du kan lese mer på arbeidsgiverportalen https://arbeidsgiver.difi.no/positivsaerbehandling.

Opplysninger om deg kan bli offentliggjort selv om du har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil du bli varslet om dette.




Adresse:
Altaveien 96, 9513 Alta, Norge
(i ny fane)

Kontaktinformasjon

Kenneth Nilsen
Telefon:
78432941/ 90942898
Rune Johansen Nordbakk
Telefon:
78428030/95729851
Magnus Nilsen
Senterleder
Telefon:
93000710

Om arbeidsgiveren

Finnmark politidistrikt er med sine 48 637 km2 et av Norges største politidistrikter og dekker en befolkning på ca 80 000 fordelt på 18 kommuner. Kommunene Tana, Nesseby, Karasjok, Kautokeino og Porsanger er kjerneområdet for samisk kultur og språk. Politidistriktet er organisert i en geografisk driftsenhet med fire tjenesteenheter , fem funksjonelle driftsenheter og tre lederstøttestaber.

Distriktet ledes av politimesteren med hovedsete i Kirkenes. Finnmark politidistrikt har Norges eneste Schengengrense over land, og har ca 500 medarbeidere.

Politiet mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi trenger medarbeidere med ulike kompetanser, bakgrunn, erfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Dersom det er mulig vil vi tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.

Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, skal vi innkalle minst én søker i hver av disse gruppene til intervju.For å bli vurdert som søker i disse gruppene, det vil si positivt særbehandlet på denne måten, må søkerne oppfylle visse krav.

Vi oppfordrer søkere til å krysse av i vår rekrutteringsportal dersom de har funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn. Avkrysningene i rekrutteringsportalen danner grunnlag for anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.

Les mer på https://arbeidsgiver.difi.no/positivsaerbehandling.

Etter søknadsfristens utløp vil det bli satt opp en offentlig søkerliste. Det kan gjøres unntak fra innsyn for opplysninger om en søker, dersom vedkommende selv ber om det. Vær likevel oppmerksom på at opplysninger om en søker kan bli offentlig, selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil søkeren bli varslet om dette. Det stilles krav om plettfri vandel, vurdering av skikket- og egnethet vil bli vektlagt. Før tilsetting må en legge frem utvidet og uttømmende politiattest, jf politiregisterloven § 41og politiloven § 18.

Elektronisk søknad sendes ved å velge Søk på stillingen. Attester og vitnemål legges ved elektronisk. Vi ber om at det oppgis minimum to referanser.

Finnmark politidistrikt skal fremme likestilling og bekjempe diskriminering uavhengig av blant annet kjønn, alder, etnisitet, religion, funksjonsevne, seksuell orientering, kjønnsidentitet og kjønnsuttrykk.

$ads={2}


 

.

Post a Comment

Previous Post Next Post

Sponsored Ads

نموذج الاتصال