KELAYAKAN
- Lelaki
- Berumur 25-35 tahun
- Mempunyai Diploma atau Ijazah dalam bidang Ekonomi, Industri Logistik, Pentadbiran Perniagaan, atau mana-mana bidang yang berkaitan.
- Berpengalaman sekurang-kurangnya 2-3 tahun dalam bidang berkaitan.
- Boleh bekerja dibawah pengawasan yang minima.
- Berdisiplin dan boleh menepati masa
SKOP KERJA
- Membuat rundingan harga dengan pembekal dan menganalisis perbandingan harga antara pembekal.
- Bertanggungjawab memantau dan merekod stok keluar/masuk dari/ke warehouse dengan tepat dan memastikan kualiti stok berada dalam keadaan baik.
- Berurusan dengan pembekal mengenai isu kualiti produk.
- Membantu cawangan untuk menyemak stok dan mengemaskini Goods Received (GR) dalam sistem SQL.
- Bertanggungjawab untuk memproses setiap pesanan pembelian yang telah diluluskan kepada cawangan.
- Mengekalkan dan menyimpan fail Purchase Return (PR), Purchase Order (PO) serta segala laporan yang diperlukan bagi tujuan audit.
- Memastikan barangan yang dibeli adalah dari pembekal yang berdaftar dan mempunyai kelulusan daripada KKM dan lain-lain yang berkaitan.
- Bertanggungjawab ke atas proses dan transaksi pembelian barangan dan mencapai / mengikut kualiti dan kuantiti yang ditetapkan.
Job Type: Full-time
Salary: RM1,800.00 - RM2,500.00 per month
Benefits:
- Health insurance
- Parental leave
Schedule:
- Day shift
Supplemental pay types:
- Overtime pay
- Yearly bonus
Ability to commute/relocate:
- Jerteh: Reliably commute or planning to relocate before starting work (Required)
Experience:
- procurement/purchasing specialist: 2 years (Preferred)
Expected Start Date: 08/01/2023
.